venerdì 22 marzo 2013

italia.it: in quale Paese del mondo ...

... e nel 2013 si ostinano a fare comunicazione turistica in questo modo qui!











L'ospitalità ha qualcosa di magico ... (Ettepareva)


Can enjoy the show (sic!)


Naturalmente è ancora tutto merito della Struttura di Missione per il rilancio dell’immagine dell’Italia.
Ora decaduta, speriamo per sempre.


“La qualità è un concetto soggettivo, e in questo caso gli spot devono colpire un target preciso, diverso sicuramente da chi lavora nel turismo e da chi ama il nostro Paese.  Il messaggio è semplice e secondo me accattivante “Scopri un nuovo mondo, scopri l’Italia”. Il costo è stato risibile, 40mila euro complessivi per i 4 spot. Ma si tratta solo dell’inizio. E’ nostra intenzione continuare con una grande campagna rivolta al mercato italiano, a più target di consumatori, utilizzando tutti i canali di comunicazione possibili dalle TV ai social network.”[nota bene: circa i costi, non si parla di questi spot sopra, eh... ma di questi altri capolavori]
“Io credo che il messaggio sul nostro Paese debba prendere una strada diversa da quella che abbiamo fino ad ora perseguito…”
“Noi abbiamo la fortuna che gli altri non hanno, abbiamo i contenuti (le materie prime per la comunicazione) e dobbiamo sforzarci di ritrovare creatività e fantasia per comunicarli e valorizzarli.”
“…e non credo sia un problema di risorse economiche, ma un problema di approccio culturale.”
[Flavia Coccia, coordinatore Struttura di Missione per il rilancio dell'immagine dell'Italia - 04/09/2012 -Officina Turistica]

La fonte, manco a dirlo, è di frap1964 (blog Magic Italy) ...

Gli altri?
Danzano ... trallallero trallallero trallallà!

... e poi saremmo noi gli strani ... ma ci facci il piacere, ci facci!






10 commenti:

Anonimo ha detto...

Dear friends,



It's horrific! A Maldives court just sentenced a 15-year-old rape survivor to 100 whip lashings. By threatening Maldives politicians' precious tourist income we can save this child and stop these outrageous public floggings. Let's quickly build a one million strong call, then place ads in travel magazines and websites:



It's hard to believe, but a 15-year-old rape survivor has been sentenced to be whipped 100 times in public! Let's put an end to this lunacy by hitting the Maldives government where it hurts: the tourism industry.

The girl's stepfather is accused of raping her for years and murdering the baby she bore. Now the court says she must be flogged for “sex outside marriage”! President Waheed of the Maldives is already feeling global pressure on this, and we can force him to save this girl and change the law to spare other victims this cruel fate. This is how we can end the War on Women – by standing up every time an outrage like this happens.

Tourism is the big earner for the Maldives elite, including government ministers. Let's build a million-strong petition to President Waheed this week, then threaten the islands' reputation through hard-hitting ads in travel magazines and online until he steps in to save her and abolish this outrageous law. Sign and forward this email now to get us to a million:

http://www.avaaz.org/en/maldives_global/?bUaemeb&v=23291

The Maldives is a paradise for tourists. But for women there, it can be hell. Under harsh interpretations of sharia law, women and children are routinely punished with flogging and house arrest if found guilty of extramarital sex or adultery. It's nearly always the women who get punished, not the perpetrators. A staggering one in three women between ages 15 and 49 have suffered physical or sexual abuse -- yet zero rapists were convicted in the past three years.

Winning this battle can help women everywhere, as the Maldives government is right now running for a top UN human rights position - on a platform of women's rights! Global outrage has already forced President Waheed to appeal the sentence in the 15-year-old's case. But that's not enough. Extremists inside the country will force him to abandon further reforms if international attention fades. Let’s tell the Maldives that it stands to lose its reputation as a romantic tourist hot spot unless it changes its attitudes to and laws about women.

If enough of us raise our voices, we can get President Waheed and his MPs to face down the extremists. The president is already on the back foot over this shameful, tragic story - let's seize this moment to prevent more horrifying injustices against girls and women. Sign the petition, then send this email widely:

http://www.avaaz.org/en/maldives_global/?bUaemeb&v=23291

Avaaz members have fought many battles in the global war on women. In Afghanistan, we helped protect a young woman who bravely spoke out about her horrific rape; in Honduras, we fought alongside local women against a law that would jail women using the morning-after pill. Let's now protect the women of the Maldives.

With hope and determination,

Jeremy, Mary, Nick, Alex, Ricken, Laura, Michelle and the whole Avaaz team


MORE INFORMATION

Maldives girl to get 100 lashes for pre-marital sex (BBC)
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-21595814

Maldives government to appeal flogging of rape victim (Dawn, Pakistan)
http://dawn.com/2013/03/01/maldives-government-to-appeal-flogging-of-rape-victim/

Rape victims punished, failed by Maldives justice system (Minivan news, Maldives)
http://minivannews.com/society/raped-victims-punished-failed-by-law-in-the-maldives-53760

Judicial statistics show 90 percent of those convicted for fornication are female (Minivan news, Maldives)
http://minivannews.com/politics/judicial-statistics-show-90-percent-of-those-convicted-for-fornication-are-female-44605

vinc ha detto...

@Luciano

Qualcuno li avrà ben consigliati o no?

Luciano Ardoino ha detto...

@Vincenzo

E certo!

Chi vuoi che chiamino se non quelli che gli dicono buoni bravi e belli?

:)

Jennaro ha detto...

Che dire, Luciano,

Consiglierei alla Coccia di rivolgersi per i suoi spot a qualche ottima Ditta di Pompe Funebri, almeno ci facciamo un bel funerale al turismo e non se ne parli più ...

:-)

Luciano Ardoino ha detto...

@Jennaro

La vedo dura per un'eventuale "risveglio" con questa gente.

Molto brutta!

:(

frap1964 ha detto...

@Luciano
E non solo.
Tieni presente che tra gli esperti (a spese nostre) nel 2012 la Flavia ha potuto vantare Marco Fanfani, CEO e Group Country Manager di TBWA/Italia che, secondo Wikipedia, sarebbe pure una tra le agenzie pubblicitarie più importanti del mondo.
Sul sito di TBWA (Persone) lo descrivono come manager toscano incontentabile, impaziente e che sa gestire le situazioni di crisi.
In questo caso, però, mi pare si sia accontentato di pochino pochino, eh... ;-))

Se poi fai una breve ricerchina sul CV del resto degli esperti capisci probabilmente il perché di certi risultati.
Ah... con queste consulenze qui, Rigor Montis ha fatto un record rispetto al Berlusca.

Luciano Ardoino ha detto...

@Frap

Mi sembra che qualcuno abbia descritto nel web (blog?) quel video del Marco Fanfani come il "messia" di queste cose.
Mo ci penso un po' per ricordarmelo.

:)

sergio cusumano ha detto...

Continua lo SCANDALO ITALIANO


:(


sergio cusumano ha detto...

@Luciano


Sarà vero?

http://italian.ruvr.ru/2013_03_21/2013-l-Anno-del-Turismo-Italia-Russia/

vinc ha detto...

@Sergio

Tu cosa ne dici?

;-)